چرا امروزه بسیاری از محصولات شیمیایی از درب های قفل کودک استفاده میکنند؟

برخی محصولات شوینده مانند سفید کننده ها و جرمگیرها بسیار خطرناک می باشند پس باید درب آن ها طوری طراحی شود که به هیچ وجه امکان دسترسی کودکان به آن ها وجود نداشته باشد.

به همین دلیل طراحان و کارشناسان در این زمینه محصولی را طراحی کردن که به سادگی و مانند درب های دیگر قابل باز شدن نیستند ولی همچنین باز کردن آن ها نیز زیاد مشکل نمی باشد و راهکار ساده ای دارد.

این گونه درب ها را به اصطلاح قفل کودک یا محافظ کودک می نامند همچنین اسامی دیگری مانند چایلد پروف یا چایلد لایک نیز برای این درب ها استفاده می شود.

همینطور که در بالا گفته شد درب های قفل کودک به آسانی قابل باز شدن نیستند و برای باز شدن نیاز به فشار کمی به سمت پایین دارند

درب های قفل کودک در واقع دو درب جداگانه هستن که داخل یکدیگر قرار می گیرند و تشکیل یک درب واحد را می دهند درب داخلی دارای شیارهای است که برروی بطری بسته می شود و درب خارجی که برروی آن قرار گرفته به طور آزادانه قابل چرخیدن است ، زمانی که درب بر روی بطری بسته است شما تنها میتوانید درب خارجی رو ببینید و بچرخانید با اینکه درب به راحتی میچرخد ولی باز نمی شود زیرا باید دو تیکه درب را به همدیگر قفل کرد تا یکی شوند. تنها با کمی فشار درب به سمت پایین درب خارجی به درب داخلی قفل شده و با چرخاندنش به راحتی باز می شود.

درب های قفل کودک با همین طراحی ساده و در عین حال هوشمندانه توانسته اند جان بسیاری از کودکان را نجات دهند. به طوری که امروزه استفاده از درب قفل کودک برای مواد شوینده خطرناک امری اجباری است.

دیدگاهتان را بنویسید