تولیدکننده ظروف پلاستیکی باید به چه الزاماتی متعهد باشد؟

یک تولیدکننده ظروف پلاستیکی باید بی وقفه در پی ارتقا کیفی محصولات خود باشد. همه ی ما بارها و بارها شنیده ایم که کارشناسان تغذیه یک قاعده ی کلی را تکرار می کنند: «خوردن غذاهای داغ، چرب، و اسیدی در ظروف پلاستیکی ممنوع».

از این رو تولیدکننده ظروف پلاستیکی باید ظروف پلاستیکی خود را دسته بندی کند: مثلاً ظروف پلاستیکی شفاف و نازک را برای مواد غذایی سرد تولید و به فروش برساند و نیز ظروف پلاستیکی سفید را برای مواد غذایی گرم و مرطوب به کار بگیرد.

اما نکته ی دیگری که تولیدکننده ظروف پلاستیکی باید آن را رعایت کند این است که: در تولیدات خود مواد دارای منشأ نفتی را به کار نگیرد چرا که پلیمرهای این مواد به راحتی در مواد غذایی حل خواهند شد و برای مصرف کننده عواقب ناگواری چون سرطان به بار خواهند آورد. علاوه بر آن اینگونه ظروف نیز جز ظروف پلاستیکی تجزیه ناپذیر محسوب می شوند. پس به خاطر حفظ جان خودمان و طبیعتمان تولید ظروف پلاستیکی نفتی را فراموش کنیم و حل الامکان به جای آن به تولید ظروف پلاستیکی گیاهی روی آوریم تا هیچ گونه آسیبی به سلامتی خودمان و طبیعتمان نرسد.

مصرف کنندگان ظروف پلاستیکی لازم است چه نکاتی را مدنظر داشته باشد؟

از تولیدکننده مواد غذایی خواهشمندیم همان طور که در تولید مواد غذاییِ مرغوب وسواس به خرج می دهید در خرید ظروف پلاستیکی مرغوب هم وسواس به خرج دهید و ظروف پلاستیکی مورد نیاز خود را تنها از تولیدکنندگان معتبر ظروف پلاستیکی خریداری کنید. لطفاً سلامتی مصرف کنندگان را به ظروف پلاستیکی ارزان قیمت و نامرغوب نفروشید.

و در پایان از خریداران مواد غذایی هم استدعا داریم مواد غذایی خود را تنها از شرکت های معتبر خریداری نمایند و همیشه به طرز بسته بندی و مرغوبیت ظروف پلاستیکی توجه کند و آن دسته از محصولاتی که از استاندارهای لازم، تخطی کرده اند را سریعاً به مراجع ذی ربط ارجاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید